آرمیتا کالا

فروش خشکبار(حبه عناب، عناب و..) چرم طبیعی(کیف پولی، جا کارتی و...) حوله دستباف(استخری، حمام، نوزادی و..)

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

حوله ای که جهانی شد!!

حوله بافی یا (توبافی) از هنرهای اصیل خراشاد خراسان جنوبی است.

خراشاد در ۲۴ کیلومتری جنوب شرقی بیرجند واقع شده، و از مناطق خوش آب و هوای خراسان جنوبی است. پارچه بافی یا توبافی در این روستا ریشه تاریخی دارد و قرن ها است که این صنعت رواج دارد، قدمت برخی کارگاه‌های پارچه بافی در خراشاد به بیش ‌از یک قرن می‌ رسد.

بانوان این روستا از زمان های قدیم علاوه بر کشاورزی و دامداری به تولید صنایع دستی از جمله فرش، گلیم و پارچه های سنتی مشغول بوده اند. توبافی قدمتی ۳۰۰ ساله دارد، در این هنر دستی از پنبه خالص برای بافت آن استفاده می شود.

از جمله محصولاتی که با این روش تولید می شود می توان به: حوله احرام، حمام، استخری، دست و صورت، آشپزخانه، دستمال جیبی، شال سر، سفره نان و… اشاره کرد.

از مهمترین ویژگی های این حوله ها و پارچه ها می توان موراد زیر را نام برد:

حوله بافی با قدمت ۳۰۰ ساله در خراسان جنوبی مدتی به فراموشی سپرده شده بود ولی اکنون چند سالی است که با تلاش بانوان هنرمند این روستا احیا شده و در ۲۰ روستای استان رونق دوباره گرفته است.

حوله ای که جهانی شد|حوله خراشاد خراسان جنوبی|یونسکو

تا چند سال پیش این هنر به فراموشی سپرده شده بود اما با پشتکار بانوان این روستا دوباره احیا شد، و هم اکنون به قطب حوله بافی کشور تبدیل شده است. پارچه و حوله های بافته شده در نمایشگاه ها به خصوص تهران عرضه شد و مورد توجه قرار گرفت و همین باعث دلگرمی به بافندگان شد که کار خود را ادامه دهند.

اقدامات انجام شده در راستای احیای این هنر باعث شد که در سال ۸۶ به‌عنوان اولین روستای هدف صنایع دستی کشور معرفی شود و در سال ۹۵ به ثبت ملی رسید. بعد از ملی شدن این هنر زیبا با همکاری اهالی روستا و مسئولان استان ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی(یونسکو) به این روستا سفر کرده و توبافی ثبت جهانی می شود.

 

 

علاقه مندان جهت خرید این محصولات زیبا و دستباف می توانند به فروشگاه سایت آرمیتا کالا  https://armitakala.ir مراجعه نمایند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمیتا کالا

معجزه عناب برای درمان فشار خون!!

معجزه عناب در درمان فشار خون!!! محصولی فوق العاده.

عناب سرشار از پتاسیم بوده و در درمان فشار خون بالا تاثیر شگفت انگیزی دارد.

عناب در طب سنتی طبیعتی معتدل دارد و به همین دلیل دارای خواص زیادی است.

روش مصرف:

برای استفاده از عناب در درمان فشار خون بالا ابتدا حدود ۸ تا ۱۰ عناب را کوبیده و در ۱.۵ لیوان آب، جوش می دهیم تا زمانی که حجم آب به یک لیوان برسد. بعد آن را صاف کرده و استفاده می کنیم. این کار را بین ۴۰ تا ۵۵ روز و روزی یک بار ادامه می دهیم.

توجه  داشته باشید:

  • مصرف بیش از مدت تعیین شده ممکن است عوارضی داشته باشد.

  • جوشانده عناب که آماده کرده اید را ظرف مدت ۱ یا ۲ روز باید مصرف کنید، بعد از این مدت از مصرف آن پرهیز نمایید.

  • توصیه می شود در کنار جوشانده عناب از جوشانده آویشن هم استفاده کنید.

البته می توان عناب را بدون جوشاندن روزی ۵ تا ۶ عدد طی یک دوره ۲۰ روزه مصرف کرد.

نکته:

  • عناب را در دهان نگه دارید تا خوب خیس بخورد.

  • بعد از ۲۰ روز مدتی از مصرف آن خودداری کنید.

پیشنهاد ما به شما عناب و حبه عناب بیرجند است.برای خرید حبه عناب می توانید به فروشگاه سایت https://armitakala.ir مراجعه فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آرمیتا کالا